آموزش قدم به قدم ساخت mi account

آموزش قدم به قدم ساخت اکانت mi account

آموزش ساخت Mi account

اگر یکی از کاربران محصولات شیائومی بوده باشید حتما برای راه اندازی و استفاده از گجت های هوشمند خود نیاز به ساخت mi account دارید تمامی کاربران بعد از خرید محصولات شیائومی برای استفاده بخش هوشمند گجت های خود و اتصال آنها به گوشی موبایل حتما باید حساب کاربری شیائومی بسازند ما در این مقاله قصد داریم مراحل ساخت mi account را شرح دهیم

mi account چیست؟

همان طور که می دانید کمپانی آیفون و سامسونگ نیز برای استفاده کاربران از محصولات در خواست ساخت اکانت اختصاصی می کنند کمپانی شیائومی نیز مانند سایر برندها درخواست ساخت این  اکانت را با ایمیل شخصی کرده و فضایی ابری ۵ گیگابایتی را برای ذخیره  (تصاویر و فیلم‌های گالری، تاریخچه تماس و پیام، نوت‌هاو…) در اختیار شما قرار می‌دهد. البته در صورت نیاز به فضای بیشتر باید مبلغی را برای خرید این فضا پرداخت کنید که به دلیل وجود تحریم ها این امکان برای کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت.

حتماً برایتان سؤال شده است که این سرویس شیائومی امنیت دارد یا خیر؟ می‌توان گفت امن ترین سرویس در بین تمامی سرویس‌های مشابه اندرویدی است، چون اگر گوشی گم شده یا دزدیده شود  و دستگاه روی می اکانت قفل‌شده باشد به‌هیچ‌عنوان افراد دیگری به‌جز صاحب گوشی نمی‌تواند به اطلاعات داخل گوشی دسترسی داشته باشد. برای همین امروزه افراد برای سیستم عامل اندروید خرید محصولات شیائومی را ترجیح می دهند.

برای شروع ساخت اکانت شیائومی کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • اگر گوشی شیائومی دارید به بخش تنظیمات یا setting رفته و روی گزینه ی Mi account بزنید  اگر گوشی موبایل به جز شیائومی دارید پس از نصب برنامه مورد نظر از گوگل پلی و یا اپ استور روی گزینه creat account بزنید ( توجه داشته باشید که اپلیکیشن اکثر  مچ بندهای هوشمند شیائومی mi fit است برای کار با اپلیکیشن نیاز به mi account خواهید داشت )

  • در مرحله ۲ باید گوشی خود را حتماً به اینترنت متصل کنید، در این مرحله شما ۴ روش مختلف برای ساخت اکانت خواهید داشت، از طریق شماره همراه، ایمیل، اکانت جیمیل، اکانت فیسبوک شما می‌توانید از هرروش که می‌خواهید به ساختن اکانت ادامه دهید  ولی برای امنیت بیشتر و فراموشی رمز عبور بهتر است از روش شماره همراه اقدام کنید. مانند تصویر زیر شماره خود را در جدول مربوطه وارد کرده و  دقت داشته باشید که پیش شماره مربوط به ایران( ۹۸ ) را انتخاب کنید. هنگام واردکردن شماره همراه صفر اول شماره را وارد نکنید.  اگرچند شماره همراه دارید سعی کنید شماره همراهی را وارد کنید که همیشه به آن دسترسی دارید.
  • البته در این بخش شما می توانید از طریق اکانت Gmail خود نیز  وارد شوید توجه داشته باشید دسترسی به اکانت Gmail در صورت انتخاب این گزینه الزامی است .

  • در مرحله سوم یک کد امنیتی ۶ رقمی جهت  احراز هویت از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود. اگر بعد از یک دقیقه همچنان کد را دریافت نکردید بعد از گذشت زمان ارسال بر روی گزینه ی ارسال مجدد بزنید توجه داشته باشید که در مرحله قبل شماره تلفن همراه خود را به درستی وارد کرده باشید . پس از وارد کردن کد ۶ رقمی بروی دکمه next بزنید .

  • در مرحله ۵ برای اکانت شیائومی خود یک رمز در نظر بگیرید. دقت کنید که رمز باید ترکیبی از حروف و اعداد و بین ۸ الی ۱۶ کارکتر باشد لازم به ذکر است که  سیستم نسبت به حروف بزرگ و کوچک نیز حساس است. در کادر مربوطه رمز را واردکنید برای اطمینان از درستی و چک مجدد رمز عبور خود بر روی علامت چشم آبی کلیک کرده  و از درست واردکردن رمز ورود خود اطمینان حاصل نمایید. این رمز را باید حتماً در یاد داشته باشید چراکه برای استفاده از فضای ابری و  اکانت شیائومی به این رمز نیاز خواهید داشت . اگر برای باز کردن این اکانت به نمایندگی شیائومی مراجعه کردید سعی کنید رمز را خودتان مشخص کنید و در نزد خود محفوظ نگه دارید.

  •  در این مرحله ساخت اکانت شیائومی به پایان رسیده است و در ادامه باید تنظیمات مربوطه را چک کنید با ما همراه باشید .
  • در این بخش گزینه ای به نام sync را مشاهده می کنید با فعال کردن این بخش به سیستم اجازه می‌دهید اطلاعاتی از قبیل: مخاطبین، پیامک‌ها، تاریخچه تماس، گالری و … را روی فضای ابری اختصاصی شیائومی به اسم Mi Cloud ذخیره‌سازی کند تا در صورت نیاز بتوانید بدون محدودیت به اطلاعات حساس خود دسترسی داشته باشید.
  • گزینه بعدی قابل مشاهده find device است  که می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین امکانات حساب کاربری شماست . با فعال کردن آن در زمان سرقت یا مفقود شدن تلفن، می توانید به‌راحتی اقدام به ردیابی دستگاه تلفن خود کنید توصیه ما این است که این قسمت را فعال کنید.
  • در صورت فعال سازی  گزینه find device شماره‌های داخل گوشی همراه خود را به‌عنوان شماره‌های امن به سیستم معرفی کرده اید  و اگر گوشی همراه شما مورد سرقت واقع گردید، می‌توانید به وب‌سایت شیائومی رفته و با واردکردن اطلاعات ، گوشی همراه خود را ردیابی کنید. همچنین اگر این گزینه فعال باشد هنگام گم شدن گوشی همراه ، می‌توانید اطلاعات آن را از راه دور پاک‌کنید و یا پیام دلخواه روی صفحه دستگاه شما نمایش داده شود.

 

  • در مرحله هفت اکانت شیائومی شما کاملاً راه اندازی شده است  برای قوی تر کردن اکانت خود مراحل زیر را انجام دهید
  • در این بخش بر روی گزینه Account security کلیک کنید ، با تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید؛

 

  • در این بخش می توانید در فیلد ایمیل، ایمیل معتبر و در دسترس خود را وارد کنید. همچنین  امکان وارد کردن شماره همراه و تغییر رمز عبور نیز وجود دارد

 

  • در بخش cloud می‌توانید از اپلیکیشن ها و اطلاعات دلخواه خود در فضای ابری بک آپ بگیرید ما پیشنهاد می‌کنیم که همه موارد را فعال کنید اما توجه داشته باشید که بخش Galley و Recorder ها به دلیل حجم زیاد می‌توانند به‌سرعت فضای ۵ گیگابایتی شمارا پر کنند.

 

  • همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید می‌توانید وارد فضای Mi Cloud شوید و اطلاعات خود را بررسی و تنظیم کنید. در قسمت اول می‌توانید مقدار فضای استفاده‌شده و فضای خالی خود را ببینید در بخش بعدی گزینه Home screen backup را می‌بینید؛ درواقع می‌توانید موارد بیشتری مانند عکس پس‌زمینه، تنظیمات دستگاه، چیدمان اپلیکشن ها و … مدیریت کنید. قسمت بعدی Deleted items است که فایل‌های حذف شده از گوشی شما را  به‌صورت رایگان تا ۳۰ روز نگهداری می‌ کند و در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را بازیابی کنید دقت کنید که Find Device روشن باشد.

 

مراحل ساخت اکانت شیائومی شما به پایان رسیده و می‌توانید به‌راحتی و در هرزمانی از امکانات آن استفاده کنید. اگر در هر مرحله با مشکل روبه‌رو شدید و نتوانستید ادامه دهید، می‌توانید برای ساخت اکانت شیائومی خود به نمایندگی شیائومی مراجعه کنید

فرشاد اشرف گنجویی
ارسال دیدگاه