تریتان استفاده شده در محصولات اسمگ چیست؟

 

شاید در هنگام جستجو در سایت بازرگانی امین التجار، در بخش توضیحات محصولات کلمه تریتان را شنیده باشید. اما تریتان چیست؟ چرا اسمگ از این ماده در محصولات خود استفاده می‌کند؟ مزایا تریتان چیست؟ و سوالات بی‌شمار دیگری که ممکن است ذهن شما را درگیر کند. همراه با بازرگانی امین التجار باشید تا به بررسی دقیق این ماده بپردازیم.

تریتان چیست؟

کو پلی استر یا تریتان یک نوع ماده پلاستیکی است که هدف آن جایگزینی با پلی کربنات است. این پلیمر از نوع خاصی از پلی (اتیلن ترفتالات) ساخته می‌شود. این نوع پلاستیک هنگام ترکیب با پلی استرها که ترکیبی از دی اکسیدها و دیول‌ها هستند، تشکیل می‌شوند.

این نوع پلیمرها در هنگام قرار گرفتن در معرض انواع مواد شیمیایی مؤثر بر مواد دیگر مانند پلی کربنات‌ها، قدرت و سایر خصوصیات مکانیکی خود را حفظ می‌کنند؛ علاوه بر تطبیق پذیری و انعطاف پذیری بالا، این ماده به تولید کنندگان این امکان را می‌دهد تا از آن‌ها به طور موثرتری در طراحی قطعات کم حجم، کم هزینه و همچنین قطعات مهم و گران قیمت استفاده کنند.

کاربرد کو پلی استرها/تریتان‌ها

  • لوازم خانگی مانند آبمیوه گیری‌ها
  • مصالح ساختمانی
  • مجتمع‌های تجاری و پاساژها
  • کامپاند یا همان ترکیبات پلاستیک
  • لوازم خانگی مصرفی
  • ظروف وسایل بزرگ پلاستیکی در تماس با مواد غیر خوراکی
  • روشنایی و نور دهی
  • لوازم بسته بندی در تماس با مواد غذایی
  • بطری‌های آب ورزشی

تریتان تجدید شده یا همان Tritan Renew چیست؟

مواد Tritan Renew حاوی 50٪ محتوای بازیافتی تایید شده است و با استفاده از بازیافت مولکولی نوآورانه ساخته شده است تا زباله‌های پلاستیکی را که بازیافت آنها دشوار است برای ایجاد مواد جدید بازیافت کند.

Tritan Renew با استفاده از نوع متفاوتی از بازیافت، یعنی بازیافت مولکولی ساخته شده است که از پلاستیک زباله به عنوان ماده خام به جای منابع مبتنی بر فسیل استفاده می‌کند. این فناوری زباله‌های پلاستیکی را که بازیافت آن‌ها دشوار است را به بلوک‌های ساختمانی اصلی خود تجزیه می‌کند و امکان ایجاد مواد جدید و تازه‌ای را فراهم می‌کند.

با جایگزینی منابع سنتی مبتنی بر فسیل با محتوای بازیافتی، میزان بالایی از زباله‌های پلاستیکی از محل‌های دفن زباله کاهش می‌یابد و در عین حال انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول زمان کاهش می‌یابد.

Tritan Renew همان عملکرد، کیفیت و ایمنی را ارائه می‌دهد که اسمگ به آن معروف است، اما با مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده است.

ویژگی‌های تریتان تجدید شده

پایداری محیط زیست: استفاده از پلاستیکی که بازیافت آن سخت است و استفاده از منابع مبتنی بر فسیل را کاهش می‌دهد.

ماندگاری دوام بالا: ساخته شده با مواد پایداری که عملاً در برابر ضربه مقاوم هستند و ماندگار هستند.

کیفیت ساخت بالا: کیفیت شیشه مانند ممتاز و شفافیت بی نظیر . مقاوم در برابر بو و طعم.

عاری از مواد مضر BPA: پلاستیک محکم و فاقد مواد شیمیایی BPA، BPS و BPF و ایمن در تماس با غذا.

گواهینامه ISCC در محصولات اسمگ

ISCC یک گواهینامه پایداری و کربن بین المللی است که سیستمی شناخته شده در سرتاسر جهان برای مواد سازگار با محیط زیست است. این گواهینامه قابلیت ردیابی مواد بازیافتی را با استفاده از اصول تراز جرم تأیید می‌کند و تضمین می‌کند که استانداردهای پایداری بالا رعایت می‌شوند. شرکت اسمگ گواهینامه ISCC Plus را دریافت کرده است که شفافیت اصولی این شرکت را در سراسر فرآیند بازیافت مولکولی و تولید تضمین می‌کند.

در تصویر متحرک زیر می‌توانید ببینید چه تعداد بطری یکبار مصرف بازیافت خواهد شد تا اجزای Tritan Renew موجود در لوازم خانگی اسمگ ساخته شوند!

تریتان استفاده شده در محصولات اسمگ چیست؟تریتان استفاده شده در محصولات اسمگ چیست؟تریتان استفاده شده در محصولات اسمگ چیست؟تریتان استفاده شده در محصولات اسمگ چیست؟

نظر شما درباره تریتان استفاده شده در محصولات اسمگ چیست؟ در صورتی که نظری دارید، خوشحال می‌شویم آن را حتما با بازرگانی امین التجار در میان بگذارید.

فرشاد اشرف گنجویی
ارسال دیدگاه