نقد و بررسی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ مدل ۲۰۲۲

نقد و بررسی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ توسط آرنه پریوس، باریستای حرفه‌ای آلمانی نوشته شده است و توسط بازرگانی امین التجار ترجمه شده است.

 

نگاه اولیه به دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

نقد و بررسی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ مدل 2022

طراحی براق همان چیزی است که اسمگ به آن مشهور است. اگر کسی هستید که می‌خواهید یک قهوه‌ساز شبیه به دهه ۱۹۵۰ داشته باشد، از طراحی و حال و هوای اسمگ استقبال خواهید کرد. در مورد دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ، روکش براق فلزی برس خورده بخشی عمده‌ای از این قهوه ساز را در برگرفته است. من به ندرت گوشه های گرد و نرم را در دستگاه های قهوه ساز دیده‌ام، اما این سبک از زیبایی شناسی تنها توسط اسمگ به درستی پیاده می‌شود. با این حال، در پشت آن نمای فلزی برس خورده، یک دستگاه قهوه ساز بادوام دریافت می کنید که می تواند سال ها دوام بیاورد.

ویژگی های دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

در حالی که ظاهر این قهوه ساز به طرز فریبنده ای ساده است، اما چیزهای بیشتری درون آن پنهان شده است. من مشتاق قهوه سازهایی هستم که رنگی داشته باشند که فقط از جنس استیل ضد زنگ یا پلاستیک سیاه نباشند. تمام گزینه‌های رنگی اسمگ با جلوی آلومینیومی برس‌کاری شده عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بین رنگ‌های قرمز، سیاه، سفید و مایل به رنگ قرمز گزینه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید. انتخاب از بین هر یک از این گزینه های رنگی دشوار است. با این حال، اگر متعهد به طراحی‌های دهه ۵۰ هستید، هیچ چیز بهتر از رنگ قرمز روشن نیست.

طراحی جمع و جور دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ نوعی استثناست، از ابعاد جمع و جور آن گرفته تا موقعیت نازل. چرا که برای نصب این دستگاه در یک پیشخوان شلوغ مشکلی نخواهید داشت. این قهوه ساز همچنین برای یک دستگاه اتوماتیک کاملاً سبک وزن است، که در بررسی من یک امتیاز مثبت است. من نمی خواهم هر بار که سعی می کنم قهوه سازم را جابجا کنم، تمرین بدنسازی کنم!

رابط کاربری چهار دکمه برای کنترل دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

 

نقد و بررسی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ مدل 2022

دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ رابط صفحه نمایش لمسی معمولی را که بسیاری از دستگاه های اتوماتیک از آن استفاده می کنند، حذف کرده است. در عوض، چهار دکمه برای کنترل عمل دریافت خواهید کرد. اگرچه ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما در واقع هشت عملکرد را در دو منو دریافت می کنید. بسیاری از عملکردها به نحوه مصرف اسپرسو شما مربوط می شود. اسمگ به شما امکان را می دهد بین آب داغ، اسپرسو، ریسترتو، ریسترتو سبک، قهوه بلند، اسپرسو سبک و عملکرد بخار یکی را انتخاب کنید. اگر مانند بسیاری از افراد، باریستای خانگی هستید، احتمالاً سبک خود را پیدا خواهید کرد و فقط به آن پایبند خواهید بود، اما همچنان داشتن قدرت انتخاب بالا، بسیار خوب است.

به همراه چهار دکمه، پنج نماد هشدار را نیز در کنترل پنل خواهید دید. اکنون، می دانیم که اکثر دستگاه های قهوه ساز و اسپرسوساز دارای چراغ های نشانگر سینی چکه و رسوب زدایی هستند. وجود این هشدارها یک ویژگی انحصاری نیست. باز با این حال هنوز فکر می کنم شایان ذکر است که دستگاه قهوه ساز اسمگ این ویژگی‌ها را دارد. با داشتن آسیاب داخلی، یک چراغ نشانگر برای زمانی که محفظه خالی است نیز خواهید داشت.

دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ با تنظیمات آسیاب

انقد و بررسی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ مدل 2022

گر چیزی وجود داشته باشد که هرگز از فریاد زدن در مورد آن دست بر نمی دارم، قهوه تازه آسیاب شده است. استفاده از قهوه تازه آسیاب شده به اسپرسوی شما غنای خاصی می بخشد که قهوه از قبل آسیاب شده به آن نزدیک نمی شود. با آسیاب داخلی این دستگاه، شما انگیزه زیادی برای خرد کردن دانه‌های قهوه در هر بار استفاده خواهید داشت.

در مورد قهوه از پیش آسیاب شده باید بگویم که نمی توانید از آن در این دستگاه استفاده کنید. در حالی که من بزرگترین طرفدار قهوه تازه آسیاب شده هستم، مطمئناً می توانم به راحتی آن را درک کنم. با این حال، عملکرد آسیاب کردن سریع و بی صدا است، بنابراین موضوعی برای شکایت کردن وجود ندارد.

با دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ، پنج گزینه برای اندازه آسیاب دریافت خواهید کرد. اما اگر فقط اسپرسو استاندارد درست می‌کنید، این دستگاه مطمئن‌ترین گزینه شماست. ظرف دانه قهوه دستگاه قهوه ساز اسمگ دارای ظرفیت ۵.۳ اونس (۱۵۰ گرم) است.

کف شیر ساز دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

درست در کنار دستگاه قهوه ساز، میله بخار شما قرار دارد. اسمگ تمام تلاش خود را کرده است تا این مورد را با تکنولوژی، پیشرفته جلوه دهد. وقتی نوبت به کار با میله بخار می رسد، بخشی از فرآیندی است که کاملاً حرفه‌ای به نظر می رسد. برای به دست آوردن آن کرم کف لذیذ یا فوم شیر ابریشمی، باید شیر را بچرخانید در حالی که کاسه خود را به سمت پایین کج نگه دارید. به هر حال، شما باید یک پارچ شیر از جنس استنلس استیل را جداگانه خریداری کنید.

انواع نوشیدنی با دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

اگر یک چیز وجود داشته باشد که این دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ به درستی انجام می دهد، آن هم درست کردن نوشیدنی های ویژه است. به عبارتی دیگر برای اینکه بتوانید قهوه مورد نظر خود را تهیه کنید، به یک دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک نیاز دارید. برای انتخاب از بین نوشیدنی‌هایی مانند آمریکانو، لانگ شات یا اسپرسوی سبک فقط کافی است دکمه مورد نظر را فشار دهید. برخی از نوشیدنی‌های خاص (مانند لاته ماکیاتو و فلت وایت) برنامه‌ریزی نشده‌اند، اما درست کردن آنها تقریباً به همین سادگی است.

بخش داخلی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

اگر از شنیدن در مورد پورتافیلترها و سبدهای فیلتر خسته شده اید، ممکن است از واحد دم کردن داخلی در دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ قدردانی کنید. به خاطر داشته باشید که صرفاً به این دلیل که پورتافیلتر سنتی وجود ندارد به این معنی نیست که مجبور نیستید این بخش را تمیز کنید. این بخش هنوز هم نیاز به نگهداری منظم دارد، چرا که این موضوع تنها بخشی از داشتن هر دستگاه اسپرسوساز است.

دیگ بخار دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

 

نقد و بررسی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ مدل 2022

اگر می توانستم از یک چیز در مورد دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ قدردانی کنم، آن زمان گرم شدن سریع است. ۱۰ یا ۱۵ دقیقه منتظر ماندن فقط برای گرم شدن دستگاه اسپرسوساز شما هر روز صبح می تواند مانند یک ابدیت باشد. دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ از دیگ بخار سنتی استفاده نمی کند. در عوض، آب از ترموبلاک عبور می کند و در طول مسیر به سرعت گرم می شود. این بدان معنی است که فقط چند ثانیه طول می کشد تا دستگاه آماده به کار شود.

نحوه استفاده از دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

به اندازه کافی در مورد ویژگی های دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ صحبت کرده ام. بیایید در مورد نحوه استفاده از آن صحبت کنیم.

قبل از اینکه وارد آماده سازی نوشیدنی شوم، می خواهم در مورد اصلاحات صحبت کنم. یک نکته جالب در مورد دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ این است که می توانید مقدار اسپرسویی را که با هر شات تهیه می کنید سفارشی سازی کنید. با وجود اینکه دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ به طور خودکار مقدار درست را برای هر قهوه توزیع می کند، با این حال می توانید آن را به میزان دلخواه خود تغییر دهید.

برای انجام این کار، فنجان خود را زیر نازل قهوه قرار دهید. کلید مورد نظر خود را حداقل سه ثانیه نگه دارید و منتظر بمانید تا دستگاه صدایی پخش کند. این بدان معنی است که دستگاه آماده است تا برنامه از پیش تعیین شده را تغییر دهد. شروع به ریختن اسپرسو کنید، سپس صبر کنید تا مقدار مورد نظر را بدست آورید و دوباره کلید را فشار دهید. دفعه بعد که همان نوشیدنی را درست می‌کنید، دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ مقدار جدیدی از اسپرسویی را که تنظیم کرده‌اید تهیه می‌کند. در مورد سفارشی سازی ها، راه هایی نیز برای تنظیم سختی آب و سیگنال های صوتی وجود دارد.

تهیه نوشیدنی لاته ماکیاتو توسط دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

مانند هر دستگاه اسپرسوساز، اولین قدم شما همیشه پر کردن محفظه قهوه و پر کردن مخزن آب است. به یاد داشته باشید از آب خنک استفاده کنید و از خط کوچک “MAX” تجاوز نکنید. دکمه روشن/خاموش را فشار دهید، مطمئن شوید سینی چکه و فنجان شما در موقعیت مناسبی قرار دارند و اجازه دهید دستگاه گرم شود. از آنجایی که این دستگاه کاملاً اتوماتیک است، در واقع، راه اندازی این دستگاه فقط یک بازی انتظار است. هنگامی که چراغ نشانگر شما چشمک می زند بدین معنا است که دستگاه آماده است، نوع قهوه ای را که می خواهید تهیه کنید انتخاب کنید. دستگاه شروع به کار کرده و پس از اتمام کار، دستگاه به طور خودکار متوقف می شود. این ویژگی تمامی دستگاه تمام اتوماتیک است. شما مجبور نیستید برای نوشیدن اسپرسو زمان بگذارید.

در حالی که می توانید دستگاه را به صورت دستی خاموش کنید، عملکرد خاموش شدن خودکار نیز وجود دارد. پس از ۲۰ دقیقه بدون هیچ گونه فعالیتی، دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ به طور خودکار خاموش می شود تا در مصرف برق صرفه جویی شود. برای آن دسته از ما که همیشه به یاد نمی‌آوریم دکمه روشن/خاموش را فشار دهیم، خاموش شدن خودکار مطمئناً مفید است.

تمیز کردن دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

اکثر مردم به اندازه من در مورد تمیز کردن و رسوب زدایی دستگاه های اسپرسوساز خود هیجان زده نیستند. خوشبختانه، دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ زمان تعمیر و نگهداری را پایین نگه می دارد. از آنجایی که واحد دم کردن داخلی قابل جابجایی است، به اندازه سایر دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک، مشکلی در کار نیست. من توصیه می کنم دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ خود را سریعا پاک کنید، اما قبل از آن مطمئن شوید که کاملاً خنک است. برای تمیز کردن آن فقط از یک پارچه مرطوب و کمی آب گرم استفاده کنید.

در واقع، فقط دو قانون طلایی برای تمیز کردن دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ وجود دارد: آن را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و آن را در آب فرو نکنید. قطعاتی مانند مخزن آب، سینی قطره چکان و محفظه دانه قهوه نیز به سهم خود به نگهداری نیاز دارند. شما می توانید تمام این قطعات را به راحتی جدا کنید. در ادامه نیز مطمئن شوید که وقتی دستگاه روشن است، ظرف تفاله قهوه را خالی کنید. به این ترتیب، دستگاه شمارنده را ریست می کند.

در مورد تمیز کردن دم کن داخلی و دسته بخار، شستشوی سریع بعد از هر بار استفاده ایده خوبی است. در کناره گیره هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد دم کن داخلی را بردارید و همچنین می توانید دسته بخار را جدا کنید تا آن را به راحتی تمیز کنید. درباره رسوب زدایی نیز خبر خوب این است که لازم نیست خیلی وقت ها این کار را انجام دهید و دستگاه در زمان مورد نیاز به شما هشدار می دهد.

جمع بندی نهایی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ

برای پایان دادن به بررسی دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ، فقط این را می گویم: من عاشق اندازه جمع و جور و طراحی آینده نگر دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک اسمگ هستم، در حالی که بیشتر ویژگی های آن نسبت به سایر دستگاه های قهوه ساز کاملا استاندارد هستند. با این حال، اگر ظاهر و فضای پیشخوان موضوع مهمی باشد، پیدا کردن دستگاهی که به همان اندازه کوچک و زیبا در آشپزخانه شما به نظر برسد، دشوار خواهد بود.

فرشاد اشرف گنجویی
ارسال دیدگاه